9 клас - Ніжин

30 квітня

Практична робота №5

Тема:Виявлення органічних сполук у

 харчових продуктах.

Мету роботи, обладнання та реактиви записати, використовуючи відео.

Хід роботи

Переглянути віртуальну практичну роботу, оформити її, використовуючи відеоінструкцію.

Переглянути віртуальну практичну

 роботу ТУТ

ЗРОБИТИ ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ.

Результати роботи надіслати до 03 травня.

**********************************

18 березня

ПРАКТИЧНА РОБОТА №4. 
Тема. Властивості етанової кислоти.

МЕТА: Закріпити знання про хімічні властивості етанової кислоти, навички складати рівняння хімічних реакцій.

Обладнання та реактиви: ЗАПИСАТИ ОБЛАДНАННЯ, ПОСУД І РЕЧОВИНИ, ЯКІ ПОБАЧИТЕ У ВІРТУАЛЬНИХ ДОСЛІДАХ.

Хід роботи

Переглянути віртуальні досліди, описати послідовність дій, спостереження, написати рівняння хімічних реакцій та висновки. У  відео - це перші 18 хвилин, до задач (6 дослідів). 

Зверніть увагу, що етанову кислоту у йонно-молекулярних рівняннях на йони, як і воду, не розкладаємо, бо вона є дуже слабким електролітом. Солі ж, які вона утворює, є йонними сполуками і у водному розчині розпадаються на йони.

Рівняння в йонно-молекулярному вигляді (повному та скороченому) записати лише для 4 досліду (з лугом).

НАТИСНУТИ ТУТ, ЩОБ ПЕРЕГЛЯНУТИ ДОСЛІДИ


ЗРОБИТИ ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ.

РЕЗУЛЬТАТИ НАДІСЛАТИ ДО 19 березня. 

***************************************



04 березня

Лабораторні досліди №11

Тема: Взаємодія гліцеролу з купрум (ІІ)

 гідроксидом.

Мета: Ознайомитися з якісною реакцією на гліцерол, закріпити навички складання схем та рівнянь хімічних реакцій.

Обдаднання та реактиви: записати із віртуального досліду.

Хід роботи

1. Переглянути демонстраційний дослід.


2. Описати: 

* послідовність дій, які виконуються, 

* спостереження (ознаки реакції), 

* рівняння реакції добування купрум (ІІ) гідроксиду,

* схему взаємодії купрум (ІІ) гідроксиду з гліцеролом.

(Для оформлення результатів роботи скористайтесь

 інформацією підручника на с. 173, 181).

ДАТИ ВІДПОВІДЬ НА КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ:

1. Написати рівняння горіння метанолу, етанолу й гліцеролу.
2. Чому серед спиртів немає газоподібних речовин?
ЗРОБИТИ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ.

Результати роботи надіслати до 05 березня.
******************************************

11 грудня
 
Тема: Практична робота №3.

Вплив різних чинників на швидкість

 хімічних реакцій. 

МетаВивчити, які чинники впливають на різні хімічні

 реакції та як саме вони її змінюють.

Реактиви та обладнання: записати ті, що будуть використані

 у дослідах.

Хід роботи

Переглянути досліди, описати спостереження по кожному із

 них. Зробити висновки про те, яка умова та як саме впливає

 на швидкість реакції.

Переглянути дослід 1 НАТИСНУТИ ТУТ

Переглянути дослід 2 НАТИСНУТИ ТУТ

Переглянути дослід 3 НАТИСНУТИ ТУТ

Переглянути дослід 4 НАТИСНУТИ ТУТ

ЗРОБИТИ ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ.

Надіслати результати роботи до 12 грудня.

***************************




5 грудня


Лабораторні досліди № 10. Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з кислотами.

МЕТА: вивчити, як впливає концентрація речовин та температура на швидкість хімічної реакції. 
Обладнання та реактиви:   записати ті, що використовуються у віртуальних дослідах.
Хід роботи
1. Переглянути віртуальний дослід


та описати послідовність дій, спостереження та результати

 відповідно до мети роботи.

Зробити загальний висновок відповідно до мети роботи.
              Оформити результати лабораторних дослідів та надіслати до 08 грудня.
*****************************************

14 листопада

ПРАКТИЧНА РОБОТА №2

ТЕМА: Розв'язування експериментальних задач.

МЕТА: Закріпити знання про якісні реакції та реактиви,

 способи визначення йонів у розчинах та навички

 складання йонно-молекулярних рівнянь.

Обладнання та реактиви: ЗАПИСАТИ ВСЕ, ЩО

 ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ У ВІРТУАЛЬНИХ ДОСЛІДАХ.

ХІД РОБОТИ

Переглянути демонстраційну практичну роботу. На початку

 є коротке повторення вивченого нами на минулому уроці.

 Результати можна оформити у вигляді таблиці, вказавши

- реагенти, між якими проходить реакція

- ознаки реакції

-рівняння у трьох формах

- висновок про те, який якісний реактив використали для

 визначення певного йону.


ЗРОБИТИ ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ 

РЕЗУЛЬТАТИ надіслати до 17 листопада.
----------------------------------------------------





13 ЛИСТОПАДА

Лабораторні досліди № 7-9.

Тема. Якісні реакції на деякі йони.

Мета: ознайомитися із якісними реакціями на деякі йони,

 закріпити навички складання йонно-молекулярних

 рівнянь хімічних реакцій.

Обладнання та реактиви: ЗАПИСАТИ ВСЕ, ЩО

 ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ У ВІРТУАЛЬНИХ ДОСЛІДАХ.

ХІД РОБОТИ

 Переглянути демонстраційні лабораторні досліди, результати

 оформити у вигляді таблиці:

1. Назва йону та його хімічне позначення.

2. Якісний реактив.

3. Характерні ознаки хімічної реакції.

4. Рівняння реакцій у молекулярному, повному та скороченому

 йонному вигляді.




ЗРОБИТИ ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ та результати

 надіслати ДО 14 ЛИСТОПАДА!

*********************************




7 листопада

ПРАКТИЧНА РОБОТА №1

ТЕМА: Реакції йонного обміну між електролітами у водних

 розчинах.

МЕТА: Закріпити знання про умови проходження, механізм

 реакцій обміну та навички складання йонно-молекулярних

 рівнянь хімічних реакцій.


Обладнання та реактиви: ЗАПИСАТИ ВСЕ, ЩО

 ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ У ВІРТУАЛЬНИХ ДОСЛІДАХ.

ХІД РОБОТИ

Переглянути демонстраційну практичну роботу і результати

 оформити у вигляді таблиці з наступними назвами колонок:

*номер досліду

* реагенти

* спостереження (ознаки реакції)

* рівняння реакцій у молекулярному, повному та

 скороченому йонному вигляді.


ЗРОБИТИ ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ, ДЕ

 ВКАЗАТИ УМОВИ, ЗА ЯКИХ РЕАКЦІЇ ОБМІНУ


 ПРОХОДЯТЬ ДО КІНЦЯ. 

РЕЗУЛЬТАТИ надіслати до 10 листопада.

***********************************

6 ЛИСТОПАДА

Лабораторні досліди № 4-6.

Тема. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що

 супроводжуються випаданням осаду, виділенням газу та

 утворенням води.

Мета: вивчити умови проходження реакцій обміну між

 електролітами, навчитися складати йонно-молекулярні рівняння

хімічних реакцій.

Обладнання та реактиви: ЗАПИСАТИ ВСЕ, ЩО

 ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ У ВІРТУАЛЬНИХ ДОСЛІДАХ.

ХІД РОБОТИ

 Переглянути демонстраційні лабораторні досліди, описати їх за планом:

1. Послідовність дій. (У пробірку наливаємо.....і т.д.)

2. Спостереження. (Спостерігаю, що......)

3. Результат досліду - короткий висновок. (Переконуюсь, що....)

4. Рівняння реакцій у молекулярному, повному та скороченому

 йонному вигляді.


ЗРОБИТИ ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ та результати

 надіслати ДО 07 ЛИСТОПАДА!

*********************************


31 жовтня

 Лабораторні досліди №1-3

Тема: Виявлення йонів Гідрогену та

 гідроксид-йонів у розчинах. Установлення приблизного

 значення рН води, лужних і кислих розчинів за допомогою 

універсального індикатора. Дослідження рН харчової і

 косметичної продукції.



Мета: Ознайомитися із методикою визначення рН різних

 розчинів, зясувати важливість досліджень по визначенню

 рН різної продукції.

Обдаднання та реактиви: записати із віртуальних дослідів.

Хід роботи

1. Переглянути віртуальні демонстраційні досліди.




2. Результати спостережень внести в таблицю

№ зразка речовини

Назва речовини чи продукції (формула за можливості)

Значення рН

Середовище

Висновок

1.ДЛЯ ПРИКЛАДУ!!!

Сульфатна кислота (H2SO4)

5

слабокислотне

Переважають йони Н+

1

 

 

 

 

2. і т.д.

 

 

 

 

 

ЗРОБИТИ ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ.

Результати роботи надіслати до 5 листопада. 

*************************************








25 квітня

 Лабораторні досліди №12-14

Мета: Ознайомитися з якісною реакцією на глюкозу; вивчити фізичні властивості крохмалю та спосіб його виявлення.

Обдаднання та реактиви: записати із віртуальних дослідів.

Хід роботи

1. Переглянути 3 демонстраційні досліди.

2. Описати послідовність дій, які виконуються, спостереження (ознаки реакції), зробити короткий висновок по кожному досліду. 

Інструкції до дослідів  - на с. 209, 214 підручника.

Дослід 1. Взаємодія глюкози з купрум (ІІ) гідроксидом
Переглянути дослід НАТИСНУТИ ТУТ

Дослід 2. Відношення крохмалю до води.

Переглянути дослід НАТИСНУТИ ТУТ

Дослід 3. Взаємодія крохмалю з йодом.

Переглянути дослід НАТИСНУТИ ТУТ

ЗРОБИТИ ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ.

Результати роботи надіслати до 26 квітня.
**************************


Шановні дев'ятикласники! 
1. Продовжуємо повторення основного матеріалу за минулий рік. Сьогодні згадуємо алгоритм розв'язку задачі за хімічним рівнянням.

Розв'язуємо задачу на уроці:
Обчисліть масу алюміній гідроксиду, необхідну для добування алюміній
оксиду масою 35,7 г.
Домашнє завдання: 

 Обчисліть масу ферум(III) оксиду, необхідну для добування ферум(III)
нітрату масою 36,3 г.
Виконати до наступного уроку (до завтра, 15.09.2020)
______________________________________________

2. Тема. Хімічний зв'язок і будова речовини (повторення за 8 клас)
Робота на уроці:
* Переглянути навчальне відео про ковалентний неполярний зв'язок НАТИСНУТИ ТУТ
* Переглянути навчальне відео про ковалентний полярний зв'язок НАТИСНУТИ ТУТ 
* Переглянути навчальне відео про йонний зв'язок НАТИСНУТИ ТУТ
* Записати в зошит визначення основних типів зв'язку та навести приклади хімічних формул речовин, яким властивий той чи інший тип зв'язку.
* Звернути увагу на те, як властивості кожної речовини залежать від типу кристалічної ґратки (таблиця 6, с. 15 підручника).

Домашнє завдання:
* Опрацювати параграф 2;
* скласти схему утворення, електронні та графічні формули речовин: СІ2, НСІ, Na2O (зразки подібних вправ на с. 12-13 підручника).

Виконані завдання надіслати до 21.09.
________________________________________
3.Тема. Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі.
Робота на уроці:
Переглянути навчальне відео з теми ТУТ та зробити таблицю "Класифікація та характеристика дисперсних систем".
* Звернути увагу на таблицю 7, с. 19 підручника та інформацію про значення розчинів у природі та житті людини на с.22.
Домашнє завдання:
* Опрацювати параграф 3;
* Виконати домашній експеримент (за бажанням) "Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль)"- інструкція на с. 24-25 підручника.
* Подумайте! На будівництві готують так званий цементний розчин. Його компонентами є цемент, пісок і вода. Чи правильна назва цієї суміші з наукового погляду? Чому?
Виконані завдання надіслати до 23.09.
********************************************************************
11.01 Тема: Особливості органічних сполук. Елементи-органогени. 
1. Опрацювати матеріал підручника (параграф 22), записати класифікацію органічних сполук у вигляді схеми (с. 136). 
2. Зробіть самоперевірку засвоєного матеріалу за контрольними питаннями на с. 137.
************************************************

12.01. Тема: Вуглеводні. Метан як представник насичених вуглеводнів.
1. Опрацювати матеріал підручника (параграф 23),
2. Виконати одне із завдань практичного спрямування (268 або 269 на с. 142-143).
*********************************************
18.01 Тема: Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні 

молекулярні і структурні формули та назви.

1. Опрацювати параграф 24.

2. Скласти повну та скорочену формули алкану із кількістю 

атомів Карбону 7. Назвати речовину.

3. Обчислити масову частку Карбону у нонані.

Результати роботи надіслати до наступного уроку (19.01)

**************************************
19.01 Тема: Фізичні властивості. Реакція заміщення для метану.
1. Опрацювати параграф 25.
2. Написати реакцію горіння та заміщення для пропану.
Результати роботи надіслати до наступного уроку (25.01)
*****************************************

23.02 Тема: Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол. 
1. Опрацювати матеріал підручника с.173, 180-181.
2. Записати рівняння хімічних реакцій горіння етанолу та гліцеролу.
3. Оформити спостереження та висновки до лабораторних дослідів.
Лабораторні досліди № 11.
Тема. Взаємодія гліцеролу з купрум (ІІ) гідроксидом.
Мета: вивчити особливості проходження якісної реакції на гліцерол.
Обладнання та реактиви: записати з відеодосліду або с. 182 підручника.
Хід роботи
Переглянути віртуальні досліди НАТИСНУТИ ТУТ ДЛЯ ПЕРЕГЛЯДУ

Описати за планом: послідовність дій, спостереження, 2 рівняння реакції та висновок. 1 рівняння - добування купрум (ІІ) гідроксиду, 2 - взаємодія його з гліцеролом (схематично, с.181).
**********************************

06.04. Лабораторні досліди №12-14

Мета: Ознайомитися з якісною реакцією на глюкозу; вивчити фізичні властивості крохмалю та спосіб його виявлення.

Обдаднання та реактиви: записати із віртуальних дослідів.

Хід роботи

1. Переглянути 3 демонстраційні досліди.

2. Описати послідовність дій, які виконуються, спостереження (ознаки реакції), зробити короткий висновок по кожному досліду. 

Інструкції до дослідів  - на с. 209, 214 підручника.

Дослід 1. Взаємодія глюкози з купрум (ІІ) гідроксидом
Переглянути дослід НАТИСНУТИ ТУТ

Дослід 2. Відношення крохмалю до води.

Переглянути дослід НАТИСНУТИ ТУТ

Дослід 3. Взаємодія крохмалю з йодом.

Переглянути дослід НАТИСНУТИ ТУТ

ЗРОБИТИ ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ.

Результати роботи надіслати до 11 квітня.
*************************
26.04. Практична робота №5

Тема:Виявлення органічних сполук у

 харчових продуктах.

Мету роботи, обладнання та реактиви записати, використовуючи відео.

Хід роботи

Переглянути віртуальну практичну роботу, оформити її, використовуючи відеоінструкцію.

Переглянути віртуальну практичну роботу НАТИСНУТИ ТУТ

ЗРОБИТИ ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ.

Результати роботи надіслати до 27 квітня.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.