7 клас -Ніжин

13 травня

Лабораторний дослід 10. 

Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.

Мета. Навчитися визначати кислотне чи лужне середовище за допомогою індикаторів.

Обладнання та реактиви: записати із відео.

Хід роботи.

Переглянути віртуальний дослід, описати спостереження (можна у вигляді таблиці).

Переглянути дослід НАТИСНУТИ ТУТ ДЛЯ ПЕРЕГЛЯДУ


Зробити висновок та надіслати результати роботи до 14 травня.

************************

29 квітня

ПРАКТИЧНА РОБОТА №5. 

Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.

МЕТА: навчитися виготовляти розчини різних концентрацій.

Обладнання та речовини: записати ті, які використовували.

Хід роботи

Зробити відповідні розрахунки по завданню, відміряти і відважити певні маси речовини та води і виготовити розчин.

Завдання. Виготовити 200 г 8% розчину кухонної солі, який, зазвичай, використовується як маринад для консервування огірків.

Зробити фото, описати послідовність своїх дій під час виконання роботи.

Зробити висновок до роботи.

Результати надіслати до 01 травня.

************************************

11 березня

ПРАКТИЧНА РОБОТА №4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності.

МЕТА: Закріпити знання про властивості кисню, вивчивши способи його добування, збирання та доведення наявності.

Обладнання та реактиви: ЗАПИСАТИ ОБЛАДНАННЯ, ПОСУД І РЕЧОВИНИ, ЯКІ ПОБАЧИТЕ У ВІРТУАЛЬНИХ ДОСЛІДАХ.

Хід роботи

Переглянути віртуальні досліди, описати послідовність дій під час добування кисню, спостереження та висновки.

Переглянути віртуальний дослід НАТИСНУТИ ТУТ та ТУТ

1. Описати послідовність дій у досліді 1 та 2.

2. Описати спостереження.

3. Записати рівняння реакції добування кисню.

4. Дати відповіді на запитання:

    А) Який каталізатор використовували у 1 та 2 дослідах?

    Б) Чому кисень опускається на дно пробірки і витісняє повітря з неї?

    В) До якого типу реакцій належать реакції добування кисню?

    Г) З яких іще речовин (назвати хоча б 2), крім гідроген пероксиду, можна добути кисень?

ЗРОБИТИ ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ.

РЕЗУЛЬТАТИ НАДІСЛАТИ ДО 12 березня (включно). 

***************************************



12 лютого

Практична робота №3
Тема. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів.

Мета.  Закріпити знання про відмінність хімічних явищ від фізичних, навчитися їх розрізняти у побуті.

Обладнання та реактиви: Під час перегляду відеодослідів записуйте поступово той хімічний посуд і речовини, які там використовують!

Хід роботи
Завдання.  Переглянути досліди (2 ЧАСТИНИ ВІДЕО) та результати спостережень внести у таблицю: 

№ ДОСЛІДУ

Використані речовини

Спостереження

Висновок (фізичне чи хімічне явище)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



ЗРОБИТИ ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ ТА РЕЗУЛЬТАТИ НАДІСЛАТИ ДО 13 лютого!

******************************




6 лютого

Лабораторні досліди №5-9.
Тема. Дослідження ознак хімічних реакцій.

Мета: ознайомитися із ознаками хімічних реакцій, навчитися відрізняти хімічні явища від фізичних.

Обладнання та реактиви: під час перегляду записати ті, які використовують у віртуальних дослідах.

Хід роботи

Переглянути віртуальні демонстраційні досліди, описати коротко хід їх виконання, спостереження (зміни, що відбуваються протягом досліду) та зробити висновки (які ж ознаки хімічних реакцій спостерігаємо).

ДЛЯ ПЕРЕГЛЯДУ дослідів натиснути ТУТ

Зробити загальний висновок до роботи відповідно мети та надіслати роботу до 09 лютого.

******************************



22 січня
Лабораторний дослід №4. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин
Мета: Ознайомитися із класифікацією простих і складних речовин, дослідити їх фізичні властивості.
Обладнання і реактиви: записати перелік хімічного посуду, обладнання та реактивів, які використовуються у віртуальних дослідах.
Хід роботи
Переглянути віртуальні досліди у навчальному відео та описати спостереження відповідно плану:
1. Розподілити речовини на прості та складні, вказавши їх назви та формули.
2. Описати їх фізичні властивості: колір, наявність металічного блиску, твердість.
3. Прості речовини розподілити на метали і неметали.


Результати роботи оформити у вигляді таблиці (внести туди усі представлені речовини та записати їх ознаки у відповідні колонки).

 

№ речовини

Назва речовини

Хімічна формула

Проста чи складна (якщо проста, то метал чи неметал)

Неорганічна чи органічна

Колір

Металічний блиск

Твердість

Значення цієї речовини для людини (знайти інформацію в Інтернеті)

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

2…і т.д.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Дати відповіді на запитання:

1. Які речовини називаються органічними?
2. Написати формулу оцтової кислоти за її вимовою - це-аш-три-це-о-о-аш. До якої групи речовин вона відноситься?
3. Який газ містить у своєму складі Карбон, входить до складу повітря і належить до неорганічних речовин?

Зробити висновок до роботи відповідно мети.
Результати роботи надіслати до 23 січня.
**************************************



Практична робота №2
Тема. Розділення сумішей.
Мета: навчитися розділяти суміші речовин на окремі компоненти різними способами.
Обладнання та реактиви: ЗАПИСАТИ ТІ, ЩО БУДУТЬ ВИКОРИСТОВУВАТИСЯ У ВІДЕО ДЕМОНСТРАЦІЙНОЇ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ.

ХІД РОБОТИ

Переглянути демонстраційні досліди практичної роботи, поступово записати у пункт вище "Обладнання та реактиви" речовини та посуд, які використовуються у кожному досліді.

Описати практичну роботу за планом:
1. Послідовність дій, які відбуваються у досліді. (Наприклад, готуємо суміш мідного купоросу і піску, доливаємо води ...і т.д.)
2. Спостереження. (Наприклад, спостерігаю, що пісок залишається на фільтрувальному папері, а......і т.д.)
3. Результат досліду - короткий висновок. (Наприклад, переконуюсь, що суміш розділили способом фільтрування...іт.д.)

Переглянути 3 досліди, описати їх за планом та зробити загальний висновок до роботи відповідно мети, вказавши усі відомі (ПАРАГРАФ 5) способи розділення сумішей.

*********************************

16 жовтня

Лабораторні досліди №3.
Тема. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.

Мета: ознайомитися із основними фізичними властивостями деяких речовин та методами, за допомогою яких їх вивчають;навчитися описувати свої спостереження та робити висновки із них.

Обладнання та реактиви: під час перегляду записати ті речовини, хімічний посуд чи обладнання, які використовують у віртуальних дослідах.

Хід роботи
Використовуючи навчальне відео із віртуальними дослідами, матеріал параграфа 4 та Інтернет-джерела, заповнити таблицю, форма якої подана на с. 40 підручника.

 Щоб переглянути відео до роботи НАТИСНІТЬ ТУТ
У таблицю внесіть інформацію щодо наступних речовин:
* алюміній,
* кухонна сіль,
* пісок.
Опишіть свої спостереження по дослідженню розчинності цих речовин (опишіть послідовність дій, використовуйте слова "спостерігаю", "переконуюсь").

Зробіть висновок до роботи та результат надішліть до 17 жовтня.
********************************************

25 вересня

Практична робота №1.

Тема. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій.
Мета. Вивчити призначення лабораторного посуду та основні правила щодо його використання. Ознайомитися із порядком проведення деяких лабораторних операцій.
Хід роботи
Для повторення матеріалу переглянути навчальне відео НАТИСНУТИ ТУТ, ЩОБ ПЕРЕГЛЯНУТИ

Завдання 1. Користуючись відеоматеріалом блогу та підручником (параграф 3), описати функції хімічного посуду та обладнання за зразком:

Призначення лабораторного посуду

Назва посуду чи обладнання

Призначення

1.     Пробірка

Для проведення дослідів з невеликими кількостями речовин

2.     Колба

 

3.     Скляна паличка

 

4.     Хімічний стакан

 

5.     Штатив для пробірок

 

6.     Пробіркотримач

 

7.     Шпатель

 

8.     Мірний циліндр

 

9.     Порцелянова чашка

 

Повторіть правила безпечної роботи на с. 28-29 підручника, дайте короткі відповіді на контрольні запитання (письмово):

1. Назвіть усі складові частини лабораторного штативу.

2. Як потушити полум'я нагрівного приладу?

3. Як правильно визначати запах хімічної речовини, що знаходиться у посудині?

 Зробити висновок відповідно до мети роботи

Домашнє завдання : Повторити параграф 3, опрацювати інформацію на с. 28-33 та оформити у зошиті практичну роботу.

Виконане завдання надіслати до 27.09.

****************************************************

19 вересня

Лабораторні досліди №1-2.

Тема. Дослідження будови полум'я. Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів).

Мета: вивчити особливості будови полум'я та навчитися використовувати попереджувальні знаки з метою збереження здоров'я. 

Хід роботи 

Завдання. 1. Для вивчення будови полум'я перегляньте навчальне відео, НАТИСНУВШИ ТУТ

Розглянути будову полум'я ( мал. 20-21, с.23), схематично замалювати в зошит, підписати малюнок, позначивши різні зони. Зробити висновок, у якій зоні температура є найвищою і найнижчою.

Завдання 2. Розглянути основні попереджувальні та заборонні знаки (мал. 22, с.24). З дозволу та під наглядом батьків!!! розглянути, які є попереджувальні знаки на упаковках !!!(не відкриваючи!) побутової хімії, яка у вас є вдома (засоби для чищення на кухні, у ванній кімнаті, дезодоранти, лаки для волосся і т.д.). Замалювати знаки, які побачите, та написати, що вони означають чи про що попереджують.

Зробити загальний ВИСНОВОК до роботи, вказавши у ньому, що вивчили та чого навчилися.

Домашнє завдання: 

1. Опрацювати параграф 3.

2. Оформити у зошиті лабораторні досліди, за планом, поданим вище (написати тему, завдання, хід роботи (з малюнками) та висновок).

Виконане завдання надіслати до 22 вересня.

***********************************************




 




*****************************************



1. Опрацювати параграф 2, звернути увагу на періоди розвитку хімії та події, які відбувалися в ті часи.

2. Підготувати (за бажанням) повідомлення "Цікаві факти з історії хімії" або навчальний проект "Історичне значення вогню".

3. Переглянути навчальне відео по темі НАТИСНУТИ ТУТ

Завдання виконати до наступного уроку - до 15.09.2020.

_______________________________________

2. Тема. Ознайомлення з лабораторним посудом, маркуванням небезпечних речовин.

1. Лабораторні досліди №1-2.

Тема. Дослідження будови полум'я. Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів).

Завдання. 1. Розглянути будову полум'я ( мал. 20-21, с.23), схематично замалювати в зошит, підписати малюнок, позначивши різні зони. Зробити висновок, у якій зоні температура є найвищою і найнижчою.

Завдання 2. Розглянути основні попереджувальні та заборонні знаки (мал. 22, с.24). З дозволу та під наглядом батьків!!! розглянути, які є попереджувальні знаки на упаковках !!!(не відкриваючи!) побутової хімії, яка у вас є вдома (засоби для чищення на кухні, у ванній кімнаті, дезодоранти, лаки для волосся і т.д.). Замалювати знаки, які побачите, та написати, що вони означають чи про що попереджують.

Зробити загальний ВИСНОВОК до роботи, вказавши у ньому, що вивчили та чого навчилися.

2. *** Ознайомитися із основним лабораторним посудом та правилами проведення найпростіших лабораторних операцій, переглянувши навчальне відео НАТИСНУТИ ТУТ ДЛЯ ПЕРЕГЛЯДУ

3. Виписати у зошит назви основного хімічного посуду та обладнання. 

Домашнє завдання: 

1. Опрацювати параграф 3.

2. Оформити у зошиті лабораторні досліди, за планом, поданим вище (написати тему, завдання, хід роботи (з малюнками) та висновок).

Виконане завдання надіслати до 21.09.

______________________________________


11.01. Тема: Відносна молекулярна маса, обчислення її за хімічними формулами.

1. Опрацювати матеріал у підручнику (параграф 10 на с. 74-76).

2. Виконати вправу 5 на с.76 для закріплення вивченого матеріалу.

*******************************************

12.01. Тема: Масова частка елемента в речовині.

1. Опрацювати матеріал у підручнику (параграф 11).

2. Проаналізувати приклади розв'язаних задач.

3.Вивчити формули, необхідні для розв'язування задач такого типу.

4. Розв'язати задачу: Обчислити масові частки усіх хімічних елементів у складі харчової соди.

*******************************************

18.01. Тема: Розв’язування розрахункових задач.

Розв'язати задачі: 

1. Порівняти масові частки Карбону у складі вуглекислого газу та чадного газу.

2. Обчислити масову частку Оксигену в оцтовій (етановій) кислоті.

Результати роботи надіслати до 25 січня

*************************




Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.