7 клас

10 травня

ПРАКТИЧНА РОБОТА №5. 

Тема: Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.

МЕТА: навчитися виготовляти розчини різних концентрацій.

Обладнання та речовини: записати ті, які використовували.

Хід роботи

Переглянути матеріал параграфа 35 підручника, пригадати формули для розрахунків.

Зробити відповідні розрахунки по завданню, відміряти і відважити певні маси речовини та води і виготовити розчин.

Завдання. Виготовити 200 г 8% розчину кухонної солі, який, зазвичай, використовується як маринад для консервування огірків.

Зафіксувати свою роботу на відео чи серію фото, описати послідовність своїх дій під час виконання роботи.

Зробити висновок до роботи.

Результати надіслати до 14 травня.

************************************


21 лютого

Практична робота №3
Тема. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів.

Мета.  Закріпити знання про відмінність хімічних явищ від фізичних, навчитися їх розрізняти у побуті.

Обладнання та реактиви: Під час перегляду відеодослідів записуйте поступово той хімічний посуд і речовини, які там використовують!

Хід роботи
Завдання.  Переглянути досліди (2 ЧАСТИНИ ВІДЕО) та результати спостережень внести у таблицю: 

№ ДОСЛІДУ

Використані речовини

Спостереження

Висновок (фізичне чи хімічне явище)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



ЗРОБИТИ ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ ТА РЕЗУЛЬТАТИ НАДІСЛАТИ ДО 23 лютого!

******************************


24 січня
Лабораторний дослід №4. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин
Мета: Ознайомитися із класифікацією простих і складних речовин, дослідити їх фізичні властивості.
Обладнання і реактиви: записати перелік хімічного посуду, обладнання та реактивів, які використовуються у віртуальних дослідах.
Хід роботи
Переглянути віртуальні досліди у навчальному відео та описати спостереження відповідно плану:
1. Розподілити речовини на прості та складні, вказавши їх назви та формули.
2. Описати їх фізичні властивості: колір, наявність металічного блиску, твердість.
3. Прості речовини розподілити на метали і неметали.
Результати роботи можна оформити у вигляді таблиці (внести туди усі представлені речовини та записати їх ознаки у відповідні колонки).

Результати роботи оформити у вигляді таблиці (внести туди усі представлені речовини та записати їх ознаки у відповідні колонки).

№ речовини

Назва речовини

Хімічна формула

Проста чи складна (якщо проста, то метал чи неметал)

Неорганічна чи органічна

Колір

Металічний блиск

Твердість

Значення цієї речовини для людини (знайти інформацію в Інтернеті)

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

2…і т.д.

 

 

 

 

 

 

 

 


Дати відповіді на контрольні запитання:
1. Яка із речовин, представлених у відео, належить до органічних?
2. Написати формулу оцтової кислоти за її вимовою - це-аш-три-це-о-о-аш. До якої групи речовин вона відноситься?
3. Який газ містить у своєму складі Карбон, входить до складу повітря і належить до неорганічних речовин?

Зробити висновок до роботи відповідно мети.
Результати роботи надіслати до 26 січня.
**************************************


27 вересня

Лабораторні досліди №1-2.

Тема. Дослідження будови полум'я. Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів).

Завдання. 1. Для вивчення будови полум'я перегляньте навчальне відео, НАТИСНУВШИ ТУТ

Розглянути будову полум'я ( мал. 17, с.22 підручника), схематично замалювати в зошит, підписати малюнок, позначивши різні зони. Зробити висновок, у якій зоні температура є найвищою і найнижчою.

Завдання 2. Розглянути основні попереджувальні та заборонні знаки (останній форзац підручника). Наприклад, ось один із подібних.


З дозволу та під наглядом батьків!!! розглянути, які є попереджувальні знаки на упаковках !!!(не відкриваючи!) побутової хімії, яка у вас є вдома (засоби для чищення на кухні, у ванній кімнаті, дезодоранти, лаки для волосся і т.д.). Замалювати знаки, які побачите, та написати, що вони означають чи про що попереджують (за зразком знаку, поданого вище).

Зробити загальний ВИСНОВОК до роботи, вказавши у ньому, що вивчили та чого навчилися.

Домашнє завдання: 

1. Опрацювати параграф 3.

2. Оформити у зошиті лабораторні досліди, за планом, поданим вище (написати тему, мету роботи, хід роботи (з малюнками) та висновок).

Виконане завдання надіслати до 29 вересня.

***********************************************


15 березня
ПРАКТИЧНА РОБОТА №4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності.

МЕТА: Закріпити знання про властивості кисню, вивчивши способи його добування, збирання та доведення наявності.

Обладнання та реактиви: ЗАПИСАТИ ОБЛАДНАННЯ, ПОСУД І РЕЧОВИНИ, ЯКІ ПОБАЧИТЕ У ВІРТУАЛЬНИХ ДОСЛІДАХ.

Хід роботи

Переглянути віртуальні досліди, описати послідовність дій під час добування кисню, спостереження та висновки.

Переглянути віртуальний дослід НАТИСНУТИ ТУТ та ТУТ

1. Описати послідовність дій у досліді 1 та 2.

2. Описати спостереження.

3. Записати рівняння реакції добування кисню.

4. Дати відповіді на запитання:

    А) Який каталізатор використовували у 1 та 2 дослідах?

    Б) Чому кисень опускається на дно пробірки і витісняє повітря з неї?

    В) До якого типу реакцій належать реакції добування кисню?

    Г) З яких іще речовин (назвати хоча б 2), крім гідроген пероксиду, можна добути кисень?

ЗРОБИТИ ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ.

РЕЗУЛЬТАТИ НАДІСЛАТИ ДО 17 березня. 

***************************************



15 лютого

Лабораторні досліди №5-9.
Тема. Дослідження ознак хімічних реакцій.

Мета: ознайомитися із ознаками хімічних реакцій, навчитися відрізняти хімічні явища від фізичних.

Обладнання та реактиви: під час перегляду записати ті, які використовують у віртуальних дослідах.

Хід роботи

Переглянути віртуальні демонстраційні досліди, описати коротко хід їх виконання, спостереження (зміни, що відбуваються протягом досліду) та зробити висновки (які ж ознаки хімічних реакцій спостерігаємо).

ДЛЯ ПЕРЕГЛЯДУ дослідів натиснути ТУТ

Зробити загальний висновок до роботи відповідно мети та надіслати роботу до 17 лютого.


16 листопада

Практична робота №2
Тема. Розділення сумішей.
Мета: навчитися розділяти суміші речовин на окремі компоненти різними способами.
Обладнання та реактиви: ЗАПИСАТИ ТІ, ЩО БУДУТЬ ВИКОРИСТОВУВАТИСЯ У ВІДЕО ДЕМОНСТРАЦІЙНОЇ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ.

ХІД РОБОТИ

Переглянути демонстраційні досліди практичної роботи, поступово записати у пункт вище "Обладнання та реактиви" речовини та посуд, які використовуються у кожному досліді.

Описати практичну роботу за планом:
1. Послідовність дій, які відбуваються у досліді. (Наприклад, готуємо суміш мідного купоросу і піску, доливаємо води ...і т.д.)
2. Спостереження. (Наприклад, спостерігаю, що пісок залишається на фільтрувальному папері, а......і т.д.)
3. Результат досліду - короткий висновок. (Наприклад, переконуюсь, що суміш розділили способом фільтрування...іт.д.)

Переглянути 3 досліди, описати їх за планом та зробити загальний висновок до роботи відповідно мети, вказавши усі способи розділення сумішей.

Роботу надіслати ДО 18 листопада!

********************************

Лабораторні досліди №3.
Тема. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.

Мета: ознайомитися із основними фізичними властивостями деяких речовин та методами, за допомогою яких їх вивчають;навчитися описувати свої спостереження та робити висновки із них.

Обладнання та реактиви: під час перегляду записати ті, які використовують у віртуальних дослідах.

Хід роботи
Використовуючи навчальне відео із віртуальними дослідами, матеріал параграфа 7 та Інтернет-джерела, заповнити таблицю, форма якої подана на с. 43 підручника.

 Щоб переглянути відео до роботи НАТИСНІТЬ ТУТ
У таблицю внесіть інформацію щодо наступних речовин:
* алюміній,
* кухонна сіль,
* пісок.
Опишіть свої спостереження по дослідженню розчинності цих речовин (опишіть послідовність дій, використовуйте слова "спостерігаю", "переконуюсь").

Зробіть висновок до роботи та результат надішліть до 28 жовтня.

********************************************

5 жовтня

Практична робота №1.

Тема. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. 
Мета. Закріпити знання про призначення лабораторного посуду та основні правила щодо його використання. Ознайомитися із порядком проведення деяких лабораторних операцій.
Хід роботи
Для повторення матеріалу переглянути навчальне відео НАТИСНУТИ ТУТ, ЩОБ ПЕРЕГЛЯНУТИ

Завдання 1. Користуючись відеоматеріалом блогу та підручником (с.16-17), описати функції хімічного посуду та обладнання за зразком:

Призначення лабораторного посуду

Назва посуду чи обладнання

Призначення

1.     Пробірка

Для проведення дослідів з невеликими кількостями речовин

2.     Колба

 

3.     Скляна паличка

 

4.     Хімічний стакан

 

5.     Штатив для пробірок

 

6.     Пробіркотримач

 

7.     Шпатель

 

8.     Мірний циліндр

 

9.     Порцелянова чашка

 


Завдання 2.  Дати письмові відповіді на контрольні запитання.
1. У якій частині необхідно закріплювати пробірку під час її нагрівання (у лабораторному штативі чи пробіркотримачі)?

2. Яким способом правильно загасити полум'я лабораторного нагрівального приладу після завершення роботи?

3. У яку частину полум'я необхідно внести дерев'яну скіпку, щоб вона загорілася якомога швидше?

 Зробити висновок відповідно до мети роботи

ВИСНОВОК

Отже, .........................................

Домашнє завдання : Повторити параграф 3, 4 та оформити у зошиті практичну роботу.

Виконане завдання надіслати до 9 жовтня.

************************************************


16 травня

ПРАКТИЧНА РОБОТА №5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.

МЕТА: навчитися виготовляти розчини різних концентрацій.

Обладнання та речовини: записати ті, які використовували.

Хід роботи

Зробити відповідні розрахунки по тому завданню, яке обрали, відміряти і відважити певні маси речовини та води і виготовити розчин (інструкція у підручнику, с. 163).

Зробити фото, описати послідовність своїх дій під час виконання роботи.

Зробити висновок до роботи.

Результати виконаної роботи надіслати до 18 травня.

**********************


8 квітня
ПРАКТИЧНА РОБОТА №4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності.

МЕТА: Закріпити знання про властивості кисню, вивчивши способи його добування, збирання та доведення наявності.

Обладнання та реактиви: ЗАПИСАТИ ОБЛАДНАННЯ, ПОСУД І РЕЧОВИНИ, ЯКІ ПОБАЧИТЕ У ВІРТУАЛЬНИХ ДОСЛІДАХ.

Хід роботи

Переглянути віртуальні досліди, описати послідовність дій під час добування кисню, спостереження та висновки.

Переглянути віртуальний дослід НАТИСНУТИ ТУТ та ТУТ

1. Описати послідовність дій у досліді 1 та 2.

2. Описати спостереження.

3. Записати рівняння реакції добування кисню.

4. Дати відповіді на запитання:

    А) Який каталізатор використовували у 1 та 2 дослідах?

    Б) Чому кисень опускається на дно пробірки і витісняє повітря з неї?

    В) До якого типу реакцій належать реакції добування кисню?

    Г) З яких іще речовин (назвати хоча б 2), крім гідроген пероксиду, можна добути кисень?

ЗРОБИТИ ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ.

РЕЗУЛЬТАТИ НАДІСЛАТИ ДО 11 квітня. 

***************************************

7 лютого

Практична робота №3
Тема. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів.

Мета.  Закріпити знання про відмінність хімічних явищ від фізичних, навчитися їх розрізняти у побуті.

Обладнання та реактиви: Під час перегляду відеодослідів записуйте поступово той хімічний посуд і речовини, які там використовують!

Хід роботи
Завдання.  Переглянути досліди (2 ЧАСТИНИ ВІДЕО) та результати спостережень внести у таблицю: 

№ ДОСЛІДУ

Використані речовини

Спостереження

Висновок (фізичне чи хімічне явище)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



ЗРОБИТИ ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ ТА РЕЗУЛЬТАТИ НАДІСЛАТИ ДО НАСТУПНОГО УРОКУ!

******************************

4 лютого

Лабораторні досліди №5-9.
Тема. Дослідження ознак хімічних реакцій.

Мета: ознайомитися із ознаками хімічних реакцій, навчитися відрізняти хімічні явища від фізичних.

Обладнання та реактиви: під час перегляду записати ті, які використовують у віртуальних дослідах.

Хід роботи

Переглянути віртуальні демонстраційні досліди, описати коротко хід їх виконання, спостереження (зміни, що відбуваються протягом досліду) та зробити висновки (які ж ознаки хімічних реакцій спостерігаємо).

ДЛЯ ПЕРЕГЛЯДУ дослідів натиснути ТУТ

Зробити загальний висновок до роботи відповідно мети та надіслати роботу до 6 лютого.


*****************************************


5 листопада

Практична робота №2
Тема. Розділення сумішей.
Мета: навчитися розділяти суміші речовин на окремі компоненти різними способами.
Обладнання та реактиви: ЗАПИСАТИ ТІ, ЩО БУДУТЬ ВИКОРИСТОВУВАТИСЯ У ВІДЕО ДЕМОНСТРАЦІЙНОЇ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ.

ХІД РОБОТИ

Переглянути демонстраційні досліди практичної роботи, поступово записати у пункт вище "Обладнання та реактиви" речовини та посуд, які використовуються у кожному досліді.

Описати практичну роботу за планом:
1. Послідовність дій, які відбуваються у досліді. (Наприклад, готуємо суміш мідного купоросу і піску, доливаємо води ...і т.д.)
2. Спостереження. (Наприклад, спостерігаю, що пісок залишається на фільтрувальному папері, а......і т.д.)
3. Результат досліду - короткий висновок. (Наприклад, переконуюсь, що суміш розділили способом фільтрування...іт.д.)

Переглянути 3 досліди, описати їх за планом та зробити загальний висновок до роботи відповідно мети, вказавши усі способи розділення сумішей.

Роботу надіслати ДО 11 листопада (для 7А) і до 8 ЛИСТОПАДА (для 7Б)!

*********************************











12.01. ТЕМА: Прості речовини. Метали і неметали.

1) Опрацювати параграф 14, 

2) Переглянути відеофрагмент, що демонструє зразки металів та неметалів Натиснути, щоб переглянути ТУТ

3) Підготувати короткі цікаві повідомлення про "Хімічні елементи у складі небесних тіл" (за бажанням, можна обрати планети, Сонце, Місяць, метеорити).

***********************************

7 Б 18.01. ТЕМА: Складні речовини. Багатоманітність речовин.

Лабораторний дослід №4. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин. 
Мета: Ознайомитися із класифікацією простих і складних речовин, дослідити їх фізичні властивості.
Обладнання і реактиви: записати перелік хімічного посуду, обладнання та реактивів, які використовуються у віртуальних дослідах.
Хід роботи
Переглянути віртуальні досліди у навчальному відео та описати спостереження. Описати окремо властивості простих речовин та складних.
Дати відповіді на запитання:
1. Яка із речовин, представлених у відео, належить до органічних?
2. Написати формулу оцтової кислоти за її вимовою - це-аш-три-це-о-о-аш. До якої групи речовин вона відноситься?
3. Який газ містить у своєму складі Карбон, входить до складу повітря і належить до неорганічних речовин?

Зробити висновок до роботи відповідно мети.
Результати роботи надіслати до 20 січня.
Опрацювати параграф 15.
***********************************
7 Б 20.01 ТЕМА: Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.
1. Опрацювати параграф 16 (до с. 80).

2. Обчислити відносну молекулярну масу речовин: Ca(OH)2, NaHCO3, Al2(SO4)3.
Результати роботи надіслати до 25 січня.
**************************************

22.01 Тема: Масова частка елемента в речовині.

1. Опрацювати матеріал у підручнику (параграф 16).

2. Проаналізувати приклади розв'язаних задач.

3.Вивчити формули, необхідні для розв'язування задач такого типу.

4. Розв'язати задачу: Обчислити масові частки усіх хімічних елементів у складі харчової соди.

****************************************************************

15.02. ПРАКТИЧНА РОБОТА №3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів. 

МЕТА: Навчитися розрізняти фізичні й хімічні явища, закріпити знання про ознаки хімічних реакцій.

Обладнання та реактиви: ЗАПИСАТИ ОБЛАДНАННЯ, ПОСУД І РЕЧОВИНИ, ЯКІ ПОБАЧИТЕ У ВІРТУАЛЬНИХ ДОСЛІДАХ.

Хід роботи

Переглянути віртуальні досліди, описати послідовність дій, спостереження та висновки.

1.Переглянути демонстраційні досліди НАТИСНУТИ ТУТ ДЛЯ ПЕРЕГЛЯДУ

2. Переглянути дослід до роботи НАТИСНУТИ ТУТ

ЗРОБИТИ ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ

РЕЗУЛЬТАТИ НАДІСЛАТИ ДО 18 лютого (17.00).

***************************************************
29.03. ПРАКТИЧНА РОБОТА №4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності.

МЕТА: Закріпити знання про властивості кисню, вивчивши способи його добування, збирання та доведення наявності.

Обладнання та реактиви: ЗАПИСАТИ ОБЛАДНАННЯ, ПОСУД І РЕЧОВИНИ, ЯКІ ПОБАЧИТЕ У ВІРТУАЛЬНИХ ДОСЛІДАХ.

Хід роботи

Переглянути віртуальні досліди, описати послідовність дій під час добування кисню, спостереження та висновки.

Переглянути віртуальний дослід НАТИСНУТИ ТУТ та ТУТ

1. Описати послідовність дій у досліді 1 та 2.

2. Описати спостереження.

3. Записати рівняння реакції добування кисню.

4. Дати відповіді на запитання:

    А) Який каталізатор використовували у 1 та 2 дослідах?

    Б) Чому кисень опускається на дно пробірки і витісняє повітря з неї?

    В) До якого типу реакцій належать реакції добування кисню?

    Г) З яких іще речовин (назвати хоча б 2), крім гідроген пероксиду, можна добути кисень?

ЗРОБИТИ ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ.

РЕЗУЛЬТАТИ НАДІСЛАТИ ДО 31 березня. 

***************************************

07.05. ПРАКТИЧНА РОБОТА №5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.

МЕТА: навчитися виготовляти розчини різних концентрацій.

Обладнання та речовини: записати ті, які використовували.

Хід роботи

Зробити відповідні розрахунки по тому завданню, яке обрали, відміряти і відважити певні маси речовини та води і виготовити розчин (інструкція у підручнику, с. 163).

Зробити фото, описати послідовність своїх дій під час виконання роботи.

Зробити висновок до роботи.

Результати виконаної роботи надіслати до 11 травня.