14 травня
Практична робота №3.
ТЕМА: Розв'язування експериментальних задач.
Мета: навчитися виконувати експериментальні задачі, визначати невідомі речовини; закріпити знання про генетичні зв'язки між класами неорганічних сполук та навички складання рівнянь хімічних реакцій.
Обдаднання та реактиви: записати те, що буде використовуватися.
Хід роботи
ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ДОСЛІДІВ ВИКОРИСТОВУЙТЕ НЕВЕЛИКУ КІЛЬКІСТЬ РЕАКТИВІВ!
ПРАЦЮЙТЕ З РЕЧОВИНАМИ ДУЖЕ ОБЕРЕЖНО!
ОСТЕРІГАЙТЕСЯ ПОТРАПЛЯННЯ РЕАКТИВІВ НА ШКІРУ ЧИ ОДЯГ!
ДОСЛІД 1.
А) У двох пронумерованих пробірках містяться хлоридна кислота та натрій гідроксид. Запропонуйте спосіб виявлення цих речовин, опишіть коротко план визначення цих речовин, свої спостереження та доведення саме їх наявності в пробірці 1 та 2.
Б) Провести реакцію нейтралізації, використавши речовини з пробірки 1 та 2.
Опишіть спостереження.
Складіть рівняння хімічної реакції, укажіть тип реакції, назви продуктів реакції.
ДОСЛІД 2.
Є схема хімічної реакції:
NaCl+? →AgCl+?
Яку речовину (із наявних) слід додати до натрій хлориду, щоб провести дану реакцію. Запишіть формули реагенту та другого продукту реакції. Опишіть спостереження, назвіть продукти реакції, вкажіть умову, завдяки якій реакція відбувається до кінця.
ДОСЛІД 3.
Перед вами схема генетичного зв'язку між речовинами:
NaOH ➡Mg(OH)2
⬇
Fe(OH)3
Користуючись знаннями про хімічні властивості речовин, способи їх добування та генетичні зв'язки між речовинами, підберіть із запропонованих реактивів ті, які треба використати, щоб здійснити ці перетворення (2 перетворення).
Опишіть спостереження.
Напишіть рівняння хімічних реакцій, укажіть назви продуктів реакції.
Зробити загальний висновок до роботи. Поясніть, що таке експериментальна задача.
*****************************************
2 травня
Практична робота №2.
ТЕМА: Властивості основних класів неорганічних сполук.
Мета: закріпити знання про хімічні властивості оксидів, кислот, основ та солей; ознаки хімічних реакцій, їх типи; закріпити навички складати рівняння хімічних реакцій.
Обдаднання та реактиви: записати те, що буде використовуватися.
Хід роботи
ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ДОСЛІДІВ ВИКОРИСТОВУЙТЕ НЕВЕЛИКУ КІЛЬКІСТЬ РЕАКТИВІВ!
ПРАЦЮЙТЕ З РЕЧОВИНАМИ ДУЖЕ ОБЕРЕЖНО!
ОСТЕРІГАЙТЕСЯ ПОТРАПЛЯННЯ РЕАКТИВІВ НА ШКІРУ ЧИ ОДЯГ!
ДОСЛІД 1.
У пробірку насипте невелику кількість кальцій карбонату та долийте трохи розчину хлоридної кислоти.
Опишіть спостереження.
Напишіть рівняння хімічної реакції, укажіть тип реакції, назви продуктів реакції.
ДОСЛІД 2.
У пробірку помістіть трохи порошкоподібного магнію (на кінчику ложки) та долийте трохи розчину хлоридної кислоти.
Опишіть спостереження.
Складіть рівняння хімічної реакції, укажіть тип реакції, назви продуктів реакції.
ДОСЛІД 3.
У пробірку налийте невелику кількість розчину ферум (ІІ) сульфату та додайте трохи розчину натрій гідроксиду.
Опишіть спостереження.
Напишіть рівняння хімічної реакції, укажіть тип реакції, назви продуктів реакції.
До вмісту ціє ж пробірки обережно, потроху долийте розчину сульфатної кислоти до зникнення ознак попередньої реакції. Що спостерігаєте?
Напишіть рівняння хімічної реакції, укажіть тип реакції, назви продуктів реакції.
ДОСЛІД 4.
У пробірку налийте невелику кількість розчину барій хлориду та долийте розчину натрій сульфату.
Опишіть спостереження.
Складіть рівняння хімічної реакції, укажіть тип реакції, назви продуктів реакції.
Зробити загальний висновок до роботи. Вкажіть також умови, завдяки яким реакції є можливими і відбуваються до кінця.
*****************************************
11 квітня
Лабораторні досліди №3. Взаємодія хлоридної кислоти з металами.
Мета: вивчити особливості взаємодії хлоридної кислоти з різними металами, визначити причини такої взаємодії, навчитися писати реакції заміщення.
Обдаднання та реактиви: записати із віртуальних дослідів.
Хід роботи
Перед виконанням лабораторної роботи перегляньте це відео, щоб повторити та закріпити матеріал теми.
Переглянути дослід, описати послідовність дій, що виконуються, свої спостереження (ознаки реакції), використовуючи слова "спостерігаю", "переконуюсь", рівняння можливих реакцій та зробити висновок.
Переглянути віртуальний дослід - НАТИСНУТИ ТУТ
ЗРОБИТИ ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ та результати роботи надіслати сьогодні, 11 квітня.
************************************************
15 травня
Практична робота №3.
ТЕМА: Розв'язування експериментальних задач.
Мета: навчитися виконувати експериментальні задачі, використовуючи якісні реактиви та якісні реакції, набути навичок визначення невідомих речовин; закріпити знання про генетичні звязки між класами неорганічних сполук та навички складання рівнянь хімічних реакцій.
Обдаднання та реактиви: записати із віртуальних дослідів.
Хід роботи
Практична робота у навчальному відео починається на 7 хвилині відео (точніше 6.40).
Виконуєте ЛИШЕ 1 та 2 дослід, дослід 3 НЕ ПОТРІБНО. Також домашнє завдання в кінці теж виконувати не потрібно. ЛИШЕ ЗАВДАННЯ ПО ДОСЛІДУ 1 та ДОСЛІДУ 2.
Переглянути досліди, описати послідовність дій, що виконуються, свої спостереження (ознаки реакції) та написати рівняння реакції (по кожному досліду).
Переглянути віртуальні досліди НАТИСНУТИ ТУТ ДЛЯ ПЕРЕГЛЯДУ
Зробити загальний висновок до роботи та надіслати результати до 17 травня.
************************************
3 травня
Практична робота №2.
ТЕМА: Властивості основних класів неорганічних сполук.
Мета: закріпити знання про хімічні властивості оксидів, кислот, основ та солей; ознаки хімічних реакцій, їх типи; закріпити навички складати рівняння хімічних реакцій.
Обдаднання та реактиви: записати із віртуальних дослідів.
Хід роботи
Переглянути досліди, описати послідовність дій, що виконуються, свої спостереження (ознаки реакції) та написати рівняння реакції (по кожному досліду).
Переглянути віртуальні досліди (переглядаємо відео, починаючи із 3 хвилини - 8 дослідів, до №9) до роботи Натиснути ТУТ
Зробити загальний висновок до роботи та надіслати результати до 07 травня.
***********************************
15 грудня
Практична робота №1
Тема: Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних граток.
Мета: навчитися визначати типи кристалічних граток різних речовин на основі аналізу їх фізичних властивостей.
Обладнання і реактиви - записати ті, які використовуються у віртуальній практичній роботі.
Хід роботи
Переглянути віртуальні досліди
Описати хід виконання дослідів, свої спостереження та висновки.
Інформацію внести до таблиці:
Характеристика | Цукор | Натрій хлорид | Силіцій (IV) оксид |
Розчинність у воді | |||
Здатність до плавлення | |||
Крихкість | |||
Тип кристалічної гратки |
Зробити загальний висновок до роботи та надіслати результати протягом дня (крайній термін - до понеділка 18 грудня).
*************************************
24 березня
Лабораторні досліди №2.
Тема:Взаємодія лугів з кислотами в розчині.
Мета: вивчити особливості взаємодії лугів з кислотами, закріпити знання про індикатори, реакцію нейтралізації та навички складати хімічні рівняння.
Обдаднання та реактиви: записати із віртуальних дослідів.
Хід роботи
Переглянути досліди, описати послідовність дій, що виконуються, свої спостереження (ознаки реакції) та зробити висновок щодо проходження реакцій.
Для перегляду віртуальних дослідів НАТИСНУТИ ТУТ
До кожного із дослідів записати схеми хімічних реакцій та урівняти їх.
Зробити загальний висновок до роботи та надіслати результати сьогодні, 24 березня.
*******************************
1 червня
Практична робота №3.
ТЕМА: Розв'язування експериментальних задач.
Мета: навчитися виконувати експериментальні задачі, використовуючи якісні реактиви та якісні реакції, набути навичок визначення невідомих речовин; закріпити знання про генетичні звязки між класами неорганісних сполук та навички складання рівнянь хімічних реакцій.
Обдаднання та реактиви: записати із віртуальних дослідів.
Хід роботи
Переглянути досліди, описати послідовність дій, що виконуються, свої спостереження (ознаки реакції) та написати рівняння реакції (по кожному досліду).
Переглянути віртуальні досліди НАТИСНУТИ ТУТ ДЛЯ ПЕРЕГЛЯДУ
Зробити загальний висновок до роботи та результати надіслати сьогодні!!!
**********************************
17 травня
Розв'язування задач.
План роботи
1. Запишіть у зошит покроковий алгоритм розв'язку нового типу задач.
2. Повторіть усі формули, які вивчали у 8 класі (на знаходження кількості, маси, об'єму речовини, молярної маси), сталі величини (молярний об'єм, число Авогадро).
3. Перегляньте відеопояснення.
Запишіть у зошит цю задачу для прикладу розв'язку наступних подібних.
11 травня
Лабораторні досліди №4-6.
Хімічні властивості солей.
Мета: вивчити особливості взаємодії солей з різними речовинами, визначити умови,за яких проходять такі реакції, закріпити навички складати реакції заміщення та обміну.
Обдаднання та реактиви: записати із віртуальних дослідів.
Хід роботи
Переглянути досліди, описати послідовність дій, що виконуються, свої спостереження (ознаки реакції) та зробити висновок щодо можливості проходження реакцій.
ДОСЛІД 1. Взаємодія металів із солями у водному розчині. ДИВИТИСЯ ТУТ
ДОСЛІД 2. Взаємодія солей з лугами у водному розчині.ДИВИТИСЯ ТУТ
ДОСЛІД 3.Реакції обміну між солями у розчині.ДИВИТИСЯ ТУТ
До кожного з дослідів записати можливі рівняння хімічних реакцій (врахувавши умови, за яких вони можуть проходити).
Зробити загальний висновок до роботи та надіслати результати до 12 травня.
************************************
1.Тема. Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів.
Робота на уроці:
Записати в зошит визначення нових понять та термінів:
* родина хімічних елементів (виписати назви хімічних елементів по групах - таблиця 2, с.18 підручника)
* тріади Деберейнера
* октави Ньюлендса
* таблиця Лотара Мейера
ПЕРЕГЛЯНУТИ навчальне відео Натиснути ТУТ, щоб переглянути
Домашнє завдання. *Опрацювати параграф 4,
* Виконати вправу 1, с. 22,
*Підготувати навчальний проект (або повідомлення) на тему "Із історії відкриття хімічних елементів" (за бажанням).
Виконане завдання надіслати до 18.09.
____________________________________________
2 Тема. Поняття про лужні, інертні елементи, галогени.
Робота на уроці:
* Переглянути для закріплення вивченого матеріалу навчальне відео НАТИСНУТИ ТУТ ДЛЯ ПЕРЕГЛЯДУ
* Записати у робочий зошит властивості вивчених 3 груп (родин) хімічних елементів.
Домашнє завдання. *Опрацювати параграф 5,
*закінчити рівняння хімічних реакцій (написати продукти та урівняти): 1)калій+кисень-?,
2) водень+хлор -?;
3) цинк+хлор -?
Виконане завдання надіслати до 23.09.
*************************************************
12.01. Тема: Кількість речовини. Моль - одиниця кількості. Стала Авогадро.
Опрацювати матеріал підручника (параграф 24, до с. 126), вивчити нові поняття, запам'ятати значення числа Авогадро.
****************************************
13.01 Тема: Розв'язування розрахункових задач.
1) Проаналізувати розв'язані задачі на с. 126-127 підручника.
2) Вивчити формули, необхідні для розв'язування задач такого типу.
3) Розв'язати задачу: Обчислити число молекул води кількістю речовини 2,5 моль.
***************************************
15.01 Тема: Молярна маса.
1) Опрацювати параграф 25 (с.128-130).
2) Записати та вивчити формули для обчислення молярної маси.
3) Обчислити молярну масу речовин: Ca(OH)2, NaHCO3, Al2(SO4)3.
Надіслати до 20.01
*******************************************************
20.01. Тема: Розв'язування розрахункових задач.
1) Опрацювати параграф 25 (с.130-132).
2) Розв'язати задачу.
Обчислити кількість молекул, які містяться у 72 г води.
Результати роботи надіслати до наступного уроку (22.01)
**************************************
22.01. Тема: Закон Авогадро. Молярний об’єм газів.
1) Опрацювати параграф 26.
2) Вивчити нові формули.
3) Повторити формули для розв'язування задач, вивчені на минулих уроках.
*********************************
02.04. Лабораторні досліди №3. Взаємодія хлоридної кислоти з металами.
Мета: вивчити особливості взаємодії хлоридної кислоти з різними металами, визначити причини такої взаємодії, навчитися писати реакції заміщення.
Обдаднання та реактиви: записати із віртуальних дослідів.
Хід роботи
Переглянути дослід, описати послідовність дій, що виконуються, свої спостереження (ознаки реакції) та зробити висновок.
Переглянути віртуальний дослід - НАТИСНУТИ ТУТ
ЗРОБИТИ ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ДО РОБОТИ.
РЕЗУЛЬТАТИ РОБОТИ НАДІСЛАТИ ДО 6 квітня.
**********************************************
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.